Archivado en Comunicats, Comunicacio TIC, Comunicats Conveni 17

COMUNICAT 45. CONVENI TIC.

La negociació no avança. Això no pot seguir així (Comunicat 45 Conveni TIC)

Este artículo se publicó originalmente en TIC (Tecnologias de la Informacion) ,

El passat 20 de maig va tenir lloc la darrera reunió de la Mesa de Negociació del Conveni Col·lectiu Estatal de Consultores, Opinió Pública i Estudis de Mercat (TIC).

A principi de juny es va signar per part de CC.OO., AEC i ANEIMO una pròrroga de continuïtat de les negociacions fins al 30 de juny. Se'ls va informar per part de CC.OO., que aquesta era la data límit que enteníem raonable per poder buscar un pre-acord.

Des de l'any 2010 portem intentat negociar un Conveni Col·lectiu per al sector TIC. A data d'avui, després del treball realitzat, ha estat impossible aconseguir un acord, ni tan sols un conveni de punts mínims amb increments salarials en línia amb l'AENC, flexibilitat i reducció de jornada anual, classificació professional i ampliació de beneficis socials, davant la posició de la patronal i l'actual marc soci-polític-econòmic.

Davant aquesta situació, CC.OO. entén que s'obre un nou cicle i cal convocar la Mesa de Negociació per a la primera quinzena de setembre (a causa de les dates que ens trobem), en la qual proposarem convocar la següent reunió en un marc diferent en clau de reforma estructural del Conveni que ens permeti abordar els punts clau del Conveni el que ens va a suposar més d'un any de preparació. D'aquesta manera i en funció a com es desenvolupin els esdeveniments en el marc esmentat anteriorment, podrem reprendre les negociacions amb noves idees i renovades forces.

Ja no hi ha cap dubte sobre la validesa de la clàusula d'ultra activitat del Conveni d'Empreses Consultores i d'Opinió Pública, per la qual cosa no hem de témer per la vigència del seu contingut normatiu i per tant de l'antiguitat.

D'acceptar aquesta proposta, podríem comptar amb un temps valuós per elaborar i treballar en noves (i no tan noves) propostes per portar a la Mesa de Negociació.

En aquests mesos aprofundirem en un major coneixement del sector, desenvolupar-nos organitzativament i aconseguir una major cohesió per tenir més força.

CC.OO. treballa per "fer un sector" on els treballadors i treballadores TIC ens sentim reflectits en un Conveni com ens mereixem.

PER UN #ConvenioTIC DIGNE!