Davant la tramitació d'una nova llei de Comerç a Catalunya

CCOO rebutja l'ampliació d'horaris al comerç i demana a la Generalitat diàleg

CCOO Serveis de Catalunya, lamenta que el Govern de la Generalitat no parli amb els representants dels treballadors per una llei que afecta a milers de persones treballadores del sector del comerç.

CCOO Serveis denuncia la contradicció que suposa ampliar horaris amb aquesta llei quant en el Parlament de Catalunya existeix una Comissió per la racionalització dels horaris i que no és possible voler tenir horaris europeus i a la vegada legislar tot el contrari.

Per a CCOO aquesta mesura no portarà més consum, no crearà més llocs de treball, doncs amb l'actual legislació laboral això només comportarà més flexibilitat per als treballadors i treballadores que veuran prolongada la seva jornada de treball i dificultarà el seu dret a la conciliació, més quant la majoria de persones treballadores en aquests sectors són dones.

No entenen que avui, amb els comerços oberts fins les 21 o 22 hores de la nit, sigui necessari ampliar mitja hora més diària i més diumenges o festius, més encara en l'època de digitalització de l'economia en que estem.

En tot cas, CCOO demana que s'aprofiti aquesta llei per posar límits al descontrol dels comerços oberts 24 hores, amprats en la limitació dels 150 metres quadrats on la Inspecció de treball té molt a dir i a fer en relació a les jornades laborals i la contractació d'aquests establiments.

CCOO Serveis entén que la Generalitat trenca el consens social que hi havia amb l'anterior Llei de Comerç de Catalunya i s'aplega als desitjos del Govern del PP en els horaris comercial.

CCOO Serveis demana a la resta de partits polítics presents en el Parlament que aprofitin el tràmit legislatiu per dotar al nostre país d'una llei que dinamitzi el nostre comerç en un entorn de digitalització de l'economia, que sigui font de creació de riquesa i a la vegada respecti els drets de les persones treballadores.

Des de CCOO ens oferim al diàleg i aportar les nostres propostes sense renunciar a mesures per defensar els drets laborals.

CCOO Serveis Catalunya