Conveni del comerç del metall de Barcelona

No acceptem les propostes de la patronal, desde CC.OO defensem la nostra plataforma reivindicativa

A la reunió del 26 d'abril de 2016, la Unió Patronal Metal?lúrgica ens ha lliurat, per escrit, les seves propostes per a la negociació.

En resum són les següents:
  • Conveni de dos anys de durada (2016-2017).
  • Compensació i absorció: poder compensar i absorbir qualsevol concepte econòmic que estigui per sobre del conveni quan es produeixi l'increment salarial pactat en el conveni.
  • Ampliar fins a quatre anys la durada el contracte per obra i servei determinat.
  • Establir la possibilitat de prorratejar en 12 mensualitats les pagues extraordinàries de juny i Nadal.
  • Reducció dels imports per sortides, viatges i dietes.
  • Eliminació de la beca escolar.
  • Ampliar les hores a disposició de les empreses per establir la distribució irregular de la jornada (fins a 120 hores anuals i amb un límit de 60 dies a l'any).
  • Establir una borsa horària de 120 hores a favor de les empreses (per poder modificar el calendari laboral i establir com a dies de treball dissabtes, diumenges i festius)
  • Establir un apartat de llicències però sense retribució.
  • Eliminació dels complements salarials en situació d'Incapacitat Temporal.

Des de CCOO vam mostrar el nostre rebuig a les propostes plantejades per la patronal. CCOO defensarem la nostra plataforma reivindicativa, ja que el futur conveni ha de servir per guanyar poder adquisitiu i per consolidar i ampliar drets. Entrem en un nou període en què el conveni col·lectiu ha de contribuir a disminuir les desigualtats socials i complir amb l'objectiu de millorar les condicions de treball i drets dels/les treballadors/es del sector.

Seguirem informant!