Conveni Col.letivo

Nou conveni, noves retallades

El 21 de setembre de 2015, UGT i la Patronal ACERCO signen el nou conveni. CCOO no signem el conveni en considerar que es consoliden les retallades del primer conveni i contempla noves retallades.

Des de CCOO lamentem que des de l'acord entre UGT i la patronal per negociar un conveni en el sector de col.lectivitats desvinculat del conveni d'hostaleria hem retrocedit en drets en els dos convenis que s'han negociat.
Solament en dos anys (2014 i 2015) hem perdut un 1% respecte al conveni d'hostaleria (un 1.4% en hostaleria i només un 0.4% en col.lectivitats).
Tal com vàrem informar després de la reunió del passat 28 de juliol de 2015 s'han acordat les següents modificacions:
  • Conveni de quatre anys de durada (2014-2017)
  • Festes no recuperables: no pagar, com es feia fins ara, la compensació econòmica quan no es treballen i coincideixen amb el descans setmanal. Abonar el 50% en lloc del 40% quan es treballen.
  • Manteniment del nivell retributiu per a menors de 35 anys d'11.000 euros bruts/any.
  • Nivell V bis: si la sentència pendent del Tribunal Suprem ratifiqués la il?legalitat del nivell retributiu d'11.000 euros bruts, el nivell V bis s'incrementaria d'un any a dos.
  • Premi de vinculació: no es percebria, com sí ocorria fins ara,  en el supòsit de dimissió voluntària per part del treballador o treballadora.
  • Increment salarial:
  • 0% per a l'any 2014, 0,4% per a l'any 2015, 1% per a l'any 2016 i 1,5% per a l'any 2017.
CCOO entenem que la proposta d'increment salarial per als anys 2014 i 2015 és insuficient. A més el nou conveni torna a recollir un nivell salarial declarat nul (il.legal) pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (un nivell retributiu per a menors de 35 anys d'11.000 euros bruts/any durant 3 anys)
Aquesta negociació influirà, de manera molt negativa, en la negociació que s'està abordant a nivell estatal, ja que el missatge que s'envia a la Patronal és que els treballadors i les treballadores del sector "estem de rebaixes".
Seguirem informant!
La teva participació construeix el teu sindicat. Compromesos amb tu!