Negociació col.lectiva

La Patronal i l'UGT arriben a un principi d'acord verbal CCOO valora d'insuficient aquest preacord

El principi d'acord, que signaran UGT i la Patronal, serà debatut en Assemblea d'afiliats i afiliades de CCOO i es prendrà una decisió final a principis de setembre.

En la reunió del 20 de juliol de 2015, la Patronal Acerco ha fet una proposta global que consisteix en:

• Conveni de quatre anys de durada (2014-2017)
  • Festes no recuperables: no pagar, com es feia fins ara, la compensació econòmica quan no es treballen i coincideixen amb el descans setmanal. Abonar el 50% en lloc del 40% quan es treballen.
  • Manteniment del nivell retributiu per a menors de 35 anys d'11.000 euros bruts/any.
  • Nivell V bis: si la sentència pendent del Tribunal Suprem ratifiqués la il·legalitat del nivell retributiu d'11.000 euros bruts, el nivell V bis s'incrementaria d'un any a dos.
  • Premi de vinculació: no es percebria, com sí passa ara,  en el supòsit de dimissió voluntària per part del/la treballador/a.
  • Increment salarial:
0% per a l'any 2014, 0,4% per a l'any 2015,
 1% per a l'any 2016 i 1,5% per a l'any 2017.

CCOO entenem que la proposta d'increment salarial per als anys 2014 i 2015 és insuficient. A més, s'insisteix a mantenir un nivell retributiu en funció de l'edat del treballador o treballadora fet que el Tribunal Superior de Justícia ja ha dit que és il·legal i es mantenen qüestions que empitjoren l'actual redactat del conveni.