Conveni Col·lectiu Banca

Comença la negociació del Conveni Col·lectiu de Banca

El 23 de febrer va tenir lloc la segona reunió de la Mesa, la qual ha servit per començar la negociació del conveni sectorial.

Es conforma definitivament la composició de la mesa que, després del resultat de les Eleccions Sindicals, queda així: CCOO 8, UGT 4, CIG 1, ELA 1, LAB 1. Per voluntat dels treballadors tenim la majoria absoluta a la Mesa, però òbviament el Conveni Col·lectiu és una tasca de totes i tots i així ho defensarem i treballarem.

En aquesta sessió va intervenir el Secretari General de l'AEB, que va confirmar que la patronal vol la pervivència del Conveni, que aquest serveixi de referent a les empreses del sector i que segueixi mantenint unificades les condicions bàsiques de competitivitat.

Així mateix, l'AEB va plantejar les seves principals idees de cara a la negociació d'aquest conveni, al qual consideren que s'ha de donar un nou aire, eliminant aspectes que consideren inflexibles i obsolets i amb el que pretenen renovar alguns aspectes que facin que el conveni sigui una eina útil per a les entitats bancàries.

Per part de CCOO vam exposar les línies principals que resumeixen les aspiracions de les treballadores i els treballadors per aquest Conveni, en què coincidim tots:

• La garantia i la qualitat de l'ocupació, com a primer i més important objectiu.
  • Increments salarials nets, generalitzats i des del primer any, no vinculats a l'IPC, tenint en compte la nova situació de les empreses.
  • Millores en les condicions de treball, incidint en les garanties del compliment de la jornada que s?acorda, la salut laboral, la conciliació i la igualtat d'oportunitats.
  • La defensa de la professionalitat, regulant les noves funcions, adequant la formació al desenvolupament i necessitats professionals i objectivant el salari variable.
  • Impulsar i desenvolupar altres beneficis socials.

D'altra banda, hem fixat el calendari de reunions. Les properes seran els dies 17 i 25 de març. A la primera sessió es dedicarà a exposar de forma detallada, explicar i justificar les propostes sindicals per a aquest Conveni.

CCOO-Servicios Sector Financiero