MÚTUA D'ACCIDENTS

CCOO denuncia que MC-Mutual reté els diners de la seva plantilla

MC-Mutual, mútua d'accidents de Treball, ha decidit de manera unilateral retenir el 24,04 % de la paga extra de Nadal de 2012, que els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per a l'any 2015 diuen que s'ha d'abonar en la nòmina de gener, mandat que d'altra banda han complert la gran majoria de les mútues que formen el sector. La plantilla de MC-Mutual, prop de 1.800 treballadors i treballadores, té el sou retallat un 5% i congelat des de 2010.

La direcció de l'empresa s'escuda per realitzar aquesta retenció a voler esperar a tenir coneixement de l'informe de l'auditoria de l'any 2011, on segons el seu criteri es pot contemplar l'obligació de devolució d'unes quantitats per part dels treballadors de MC-Mutual.

La Representació Sindical de CCOO i UGT estan totalment en desacord amb aquesta mesura ja que, quan els PGE marquen retallades, aquests s'apliquen sense titubejar i d'altra banda consideren que l'empresa està trencant l'acord signat amb la part social, en el qual es contempla que en el cas que la plantilla hagi de procedir a retornar els diners, es negociarà amb la representació sindical la forma que sigui el "menys onerosa possible" per als treballadors.

Davant aquesta situació les Seccions Sindicals de CCOO i UGT en MC-Mutual mantenen suspès el diàleg social amb la Direcció de l'entitat des del passat 20 de febrer.

CCOO Serveis Catalunya