Conveni d?HOSTALERIA de CATALUNYA

CCOO treballa per millorar i recuperar drets perduts en anteriors acords

Les eleccions sindicals han de servir perquè CCOO obtingui la majoria suficient per començar a recuperar tot allò que hem perdut. CCOO elabora una estratègia per començar a recuperar drets i condicions de treball que es van perdre després dels anteriors acords signats entre la Patronal del sector i la UGT.

És bastant recent la sentència, que va donar la raó a CCOO, que establia que els salaris s'havien d'incrementar en un 1 % per sobre del que la UGT i la patronal van signar. També és recent la ruptura del conveni autonòmic d'hostaleria que empitjora les condicions en el sector de col·lectivitats (en aquesta ocasió, un cop més, el Tribunal Superior de Justícia va establir la il·legalitat del nou nivell retributiu per a menors de 35 anys de 785 euros bruts) .

L'acord per als anys 2014, 2015 i 2016 esperem que sigui un punt d'inflexió i que a partir d'aquest moment comencem a recuperar drets i condicions. Si CCOO ha signat aquest acord és precisament perquè no hem tornat a retrocedir, entre altres coses, perquè CCOO va iniciar mobilitzacions en solitari forçant altres sindicats a què es mobilitzessin per un interès comú.

CCOO es ratifica en els seus posicionaments anteriors però alhora vol encarar el futur, i no serà fàcil. Però la signatura ens permet vetllar pel correcte compliment del que s'ha acordat fins al 31 de desembre de 2016.

Seguirem informant!

Barcelona, 2 d?octubre de 2014

la teva participació construeix el teu sindicat. Compromesos amb tu!