Conveni de SUPERMERCATS i AUTOSERVEIS de BARCELONA i PROVÍNCIA

CCOO ja prepara la negociació del Conveni de supermercats de Catalunya

Després de la signatura de l'acord a Barcelona per als anys 2014-2015, CCOO hem  començat ja a treballar en el pròxim conveni de supermercats de Catalunya.

Els treballadors i les treballadores del sector han volgut donar suport a la nostra feina sindical aconseguint CCOO la majoria sindical a les províncies en les que hi ha conveni sectorial, tant a Barcelona com a Tarragona, segons certificat expedit per la Generalitat de Catalunya.

CCOO ja va explicar les seves raons del per què no va signar l'anterior conveni. Entre altres raons en aquell context econòmic no es garantia ni un salari de 1.000 euros, ni el reconeixement professional de les caixeres i caixers i a més s'establia una doble escala salarial per al personal de nou ingrés amb un 10 % menys de salari.

CCOO també va explicar per què no va signar l'acord de novació que empitjorava encara més el contingut del conveni. Entre altres raons perquè es rebaixava l'increment salarial pactat, s'establia un increment salarial variable que finalment ha estat igual a 0 i a més no s'establia cap limitació a la Reforma Laboral.

Ara toca mirar cap al futur. El nostre posicionament continua sent el mateix, seguim rebutjant els acords anteriors i estem d'acord ara en garantir l'increment salarial, a estar presents a la comissió paritària del conveni per poder garantir la correcta aplicació del mateix i apostem pel conveni autonòmic com a únic marc de negociació per a tots els treballadors i totes les treballadores de Catalunya.

A partir d'ara hem de centrar tots els esforços en la negociació del futur conveni autonòmic de supermercats, impedir noves retallades i aconseguir un conveni col·lectiu que millori les condicions generals dels treballadors i de les treballadores del sector.

Seguirem informant!

Barcelona, 2 d?octubre de 2014

la teva participació construeix el teu sindicat. Compromesos amb tu!